jueves, 24 de julio de 2008

Pissi pissi ganya.

Vinga, tots seguts a terra formant un redolí, amb les cames allargades i començem a jugar.

“Pissi pissi ganya, oli de la ganya
filla mandonguera, grana´m esta casa
No te la puc granar, perque tinc la ma cordada
Quí te la ha cordada?
El Rei de la França, que balla la dança
Tinc un gall que fa flautes, ni són llargues ni són curtes
La ueleta Gatameu, diu que amagues eixe peu!”




Jo recorde haver jugat quan era xiquet, amb els cosins i la iaia, a la caseta. Nosaltres seguts a terra i la iaia a una cadira de boga. Ella ens cantava la cançò, o pot ser la cantàvem tots mentre que a cada sil.laba, seguint l´ordre de les agulles del rellotge o el contrari, s´assenyalava un peu de cadascun dels qui estàvem jugant. Al jugador a qui corresponia l´última sil.laba de la cançò, “...diu que amagues eixe peu”, li tocava amagar-lo i seguir participant només amb una cama allargada. El que no recorde és si guanyava qui primer replegava les dos cames , o si ho feia l´últim que es quedava amb una cama allargada...alguna ànima caritativa que ens ho explique? Als vostres pobles la cançó era igual?

No és una llàstima que totes aquestes coses es perden? Home, la playstation és més divertida, pero hi ha moments per a tot, i és feina nostra intentar trasmetre aquestes coses als nostres nebots, fills, nets... Ho intentem? De segur que de xicotet hi has jugat, i sinó ja va siguent hora... ànim!

Au!

10 comentarios:

Lucrècia de Borja dijo...

Jo la cantava d'una altra manera:


“Pissi pissi ganya,
oli de la ganya
filla mandonguera,
grana´m esta casa
Mare, que no puc,
que tinc la ma cordà
Quí te la ha cordá?
El Rei de la França,
que te una gosseta
qua fa wic-wac
Canten i ballen al peu de l'altar”

santi dijo...

Moltes gràcies per comentar :)
És curiós com canvien les coses d´uns pobles a altres...
Bon cap de setmana!

Eli dijo...

Jo no el recordava aquest...
Però d'altre si.. "El corro de la patata" per exemple!! O a cuita amagar!! I a Pica Paret..
buffff.. quants records...
I que macos, i no com ara, que estan tot el dia enganxat a la playstation!!!

;-)

Aina dijo...

I totes estes coses et fan somriure.
Santi, tu eres mestre? Conec a un mestre i voluntari lingüístic de Teulada...
Un plaer!

santi dijo...

Gràcies Eli i Aina!
Aina, no soc mestre, però no seria mala idea...hehehe Em vaig quedar en 2n de BUP... :(

Unknown dijo...

Desde Gata, un altra versió:


"Pissi pissi ganya,
oli de la ganya
filla mandonguera,
grana´m esta casa
No te la puc granar,
que tinc la ma embenà
Quí te la ha embenà?
El Rei de la França,
que balla la dança.
Pica-li, mata-lo,
possa la mà dins
del caixó."

Comtessa d´Angeville dijo...

Que no he jugat voltes...

Sfrazzera dijo...

Estic trencant-me el cap per saber qui eres, però es que no caic de cap manera. Santi de teulà....??Estic tan desconectà del poble que ja em perc amb els noms.
Ja hem dirás!

Sfrazzera dijo...

Home, Santi, propet de la panaderia poden ser dos. O Santi Cantera, o Santi, ah!!Santi el germà de Maria José, que ta huelo era barber, i treballava on ma huelo va obrir després els ultramarins, que és el que ara es el tandy. M´hen he anat molt lluny?
AI, a vore!!

Sfrazzera dijo...

4Si, curiosament m´ho va dir mon pare l´altre dia!!!Una que es curiosa. Podríes continuar escribint, m´agrada com ho fas. Vius a Teulá, o per on pares??Crec que fa anys que no et veig.
Encantada de trobar-te per aquí