sábado, 12 de julio de 2008

Llei de vida. La serp de ferradura.

Els sensibles ja m´haureu maleït...ho sent...açò també forma part de la nostra naturalesa més propera.


Em crida mon pare: "Corre i vine al corral amb la càmera!"
Allà que vaig jo a "cametes valeu-me" sense saber que anava a trobarme...i a un racó em trobe aquesta espectacular imatge:




Encenc la cámera, flash cap amunt a tota paleta sense mirar paràmetres, i abans que s´amague amb la presa a la boca li vaig poder fer 6 fotos, de les quals només se´n salven un parell. De p**a mare!


Aquesta serpeta ja fa temps que va pel corral i fa una bona feina controlant la població de rosegadors. No tan sols l´esser humà no li agraeix a la serp els favors que ens fa, sinó que pensem en exterminar-la...molt mal fet!


Bé, al lio. Els amics de fotonatura m´han dit que es tracta de una serp de ferradura (coluber hippocrepis). Sol medir 1 metre aproximadament, i es pot diferenciar d´altres serps pel seu disseny dorsal a rombos i la taca que te al cap en forma de ferradura, de la que pren el nom. Menja quan es jove, sargantanes i cries de micromamífers, però al ser adulta és una autèntica paparosegadors.Quan la presa es complicada pot comportar-se de mode constrictor. Es molt bona escaladora i la podem veure per dalt dels arbres buscant qué menjar. Li agrada molt la calentor de la carretera, per això és una de les més atropellades. I si la veieu no caldrà que fugiu, ja ho fa ella... no intenteu agafar-la o vos mosegarà, sense perill això sí, perque no es verinosa. I no la mateu si no voleu que els ratolins vos menjen!

De les 2 fotos més decents no sabia quina escollir... pel preu que van, pose les 2 i avant jeje bonus-foto:


Au!



1 comentario:

Eli dijo...

Home, a mi em fa pena pel ratolinet...
Però que hi farem, així és la llei de la natura..
La serp és ben maca!!!!

;-)